Member details

Bibliotheek

Bibliotheek
Bibliotheek (2538)
Join

Sort by: -Old first- | New first

16 Jun, 21:24
Het laatste jaar heb ik een aantal boeken gekocht van Nederlandse schrijvers en moet zeggen, dat viel niet tegen. Broeinest van Loes den Hollander vond ik geweldig en Simone van der Vlugt heeft ook erg mooie boeken. Wat zijn jullie ervaringen, hebben jullie nog leuke boekentips van Nederlandse schrijfsters/schrijvers?
17 Jun, 12:30
Waar ik de laatste jaren wat van heb gelezen en erg mooi vond zijn o.a. Conny Palmen, Anna Enquist, Boudewijn Buch, de verhalen van Kees van Kooten.
17 Jun, 12:41
Jildau, als je Simone van der Vlugt mooi vind, kan je misschien ook wel Lieneke Dijkzeul proberen.
17 Jun, 16:49
ik ben nu Saskia Noort aan het lezen, mn eerste boek (nieuwe buren) dus kan daar nog niet zoveel over zeggen, maar Esther Verhoef vind ik ook echt een aanrader!
23 Jun, 15:00
Jullie noemen nu wel in één klap Nederlands slechste schrijvers op ( behalve de schrijvers uit de reactie van Lia dan ). Mijn favoriete Nederlandse schrijvers zijn: W. F. Hermans ( met stip op één ), Grunberg, Reve, Vestdijk, Mulisch en Connie Palmen.
23 Jun, 17:36
tjah niet iedereen leest nou eenmaal graag zware literatuur, ik lees om te ontspannen en daar vind ik deze schrijfsters uitermate geschikt voor!
23 Jun, 18:19
Ik lees ook om te ontspannen. Veel boeken van W.F. Hermans zijn zeer vermakelijk ( en komen niet over als 'zware' literatuur ). Je zou Onder professoren eens moeten proberen. Ik heb de hele tijd in een deuk gelegen.
3 Jul, 17:24
Hey dames,
Bedankt voor de tips. Heb nu 'koude Lente' uit en 'schijndood' (Simone v.d Vlugt). W.F. Hermans heb ik ook wel eens wat van gelezen (nooit meer slapen). Mulisch ook (ooit voor m'n boekenlijst), maar dat vind ik geen echte aanrader. Mogelijk probeer ik Grunberg ook eens (nog nooit wat van gelezen).
Ik lees puur voor ontspanning en of die schrijvers of schrijfsters nu tot de 'goeie literaire schrijvers' behoren of niet (wat natuurlijk ook maar een mening is van bepaalde mensen), als ik het verhaal maar goed of mooi vind.
9 Jul, 00:45
De beste schrijfster van literaire thrillers
is voor mij wel Karin Slaughter haar verhalen blijven tot het einde spannend en niet voorspelbaar 'zoenoffer' vind ik haar beste,er komt deze maand een nieuw boek uit van haar.
De Zweedse Unni Lindel is ook goed.
Van de nederlandse dames vind ik Loes den hollander en lienneke dijkzeul erg goed.
Ga nu beginnen in Ongenade van Escobar dat zijn Esther Verhoef en haar man Barry.
21 Jul, 16:17
@Jildau

als je Grunberg gaat proberen: "Fantoompijn" is echt mijn all-time-favourite"! Hij heeft ook een aantal boeken onder het pseudoniem Marek v/d Jagt geschreven. Deze zijn stuk voor stuk erg de moeite waard!
2 Aug, 20:20
Van Hella Haasse, De Scharlaken Stad, Een Nieuwer Testament en Het Woud der Verwachtingen. Wat een geweldig schrijfster was die vrouw toch!
4 Aug, 14:53
Judith Visser is voor mij de beste schrijfster van Nederland. Haar eerste boek Tegengif (over een meisje dat in de prostitutie terechtkomt) is echt onvergetelijk. Check haar hyves: www.juuddyy.hyves.nl
in november komt haar nieuwste boek 'Stuk' , ik kan niet wachten!
groetjes Clara

Subject Started by  Replies   Last 
Femke
1540 yesterday, 23:42
Henk
23 Monday, 20:33
Inge :babe:
65 Sunday, 19:49
Margot :doctor:
213 17 Aug, 17:23
Jildau
11 4 Aug, 14:53